Ledige stillinger hos De Anbragtes Vilkår

Vil du være med i arbejdet for at gøre en forskel for tidligere, nuværende og fremtidige anbragte børn og unge i Danmark?

Nedenfor kan du se ledige jobs hos De Anbragtes Vilkår og læse om rekrutteringsprocessen hos os.

De Anbragtes Vilkår søger frivillige i København og Aarhus

Har du lyst til at bruge din egen erfaring med at have været anbragt til at hjælpe nuværende anbragte unge?

Det er en unik livssituation at være anbragt. Og måske kan du selv huske følelsen af, at man som anbragt, kan komme til at føle sig anderledes, ensom eller være bekymret for fremtiden? I sådan en situation kan det være rigtig rart at tale med andre, som ved, hvordan det er at være anbragt, at kunne spørge om et godt råd eller bare høre hvad andre oplever og tænker.

I København er De Anbragtes Vilkårs peer-rådgivning er et tilbud til anbragte unge i alderen 15-23 år. I Aarhus er peer-rådgivningen et tilbud til anbragte børn og unge i alderen 10-23 år. Tilbuddet består primært af samtalegrupper, som du skal være med til at lede. Det betyder, at du både skal fortælle om din egen historie og lytte til de unges fortællinger om deres følelser, tanker og oplevelser. Samtalegrupperne er IKKE terapi, men ligeværdige samtaler mellem nuværende og tidligere anbragte. Da vi er en nyopstartet indsats, kommer du også til at være en stor del af at forme og indholdsudfylde DAV peer-rådgivning. I tæt dialog med dine med-frivillige og De Anbragtes Vilkårs sekretariat, vil vi løbende evaluere på, hvordan det går i samtalegrupperne og hvad vi kan gøre for at gøre dem endnu bedre.

Hvilken rolle kan du have som frivillig peer-rådgiver?

Som frivillig i DAV peer-rådgivning vil du kunne påtage dig forskellige ansvarsområder alt efter, hvilke opgaver du finder mest interessante og hvor mange timer du kan lægge i arbejdet om måneden. Vi søger:

  • 1 Frivilligkoordinator inkl. rådgivningsarbejde (16 timer/måned)

  • 4 Samtalegruppeleder: fast forløb (14 timer/måned)

  • 4 Samtalegruppeleder: ny-anbragt (9 timer/måned)

  • 4 Samtalegruppeleder: drop in (9 timer/måned)

  • 2 Oplægsholder i rådgivningens opsøgende funktion (7 timer/måned)

Timeantallet dækker både timer til din rådgiveraktivitet, forberedelse heraf, samt obligatorisk supervision og gruppemøder.

Hvad forventer vi af dig?
  • At du selv har været anbragt som barn og/eller ung inden du fyldte 18 år.

  • At du har lyst, evner og overskud til at lytte til nuværende anbragte unges fortællinger og fortælle om din egen anbringelseserfaring.

  • At du er min. 24 år.

  • At du kan møde de unge i øjenhøjde som medmennesker.

  • At du kan anerkende og respektere andres oplevelser og holdninger, selvom de er forskellige fra dine egne.

  • At du gennemfører vores grunduddannelse som afholdes i weekenden den 18.-19. september 2021 og efteruddannelse som varer 1 dag (datoen herfor er endnu ikke fastsat).

  • At du kan forpligte dig til at være peer-rådgiver i min. 1 år

Hvad får du?
  • Muligheden for at give anbragte unge oplevelsen af, at de ikke er alene eller anderledes.

  • Kompetencer og redskaber til at udføre arbejdet som peer-rådgiver og gøre en forskel for andre.

  • Efteruddannelse, faglig supervision og et fællesskab med andre peer-rådgivere.

  • Et styrket CV.
     

Interesseret?

Hvis du kunne tænke dig at være med på holdet og tilbyde anbragte unge muligheden for at deltage i givende samtalegrupper, så send os straks din ansøgning. Du skal udfylde ansøgningsskemaet og sende det til signe@deanbragtesvilkar.dk. Hvis du ønsker at høre mere om peer-rådgivningen, er du velkommen til at kontakte projektleder Signe Fjordside på tlf. 60 82 66 19. Signe holder sommerferie i uge 29-31 og vil i denne periode foretrække henvendelser via mail (signe@deanbragtesvilkar.dk).

Ansøgningsskema og frist

Vi skal have din ansøgning senest den 11. august 2021. Ansøgning skal ske via følgende skema: 

 

Anøsgningsskema til København her

Asøgningsskema til Aarhus her

Vi glæder os til at høre fra dig!

Sådan er ansættelsesprocessen hos De Anbragtes Vilkår

For os handler et ansættelsesforløb om at matche den rette person til en stilling. Nedenfor finder du en beskrivelse af et typisk ansættelsesforløb i DAV.

Vi slår alle stillinger op

Vi slår alle vores stillinger op på vores hjemmeside, på relevante sociale medier og andre platforme. Vi modtager desværre ikke uopfordrede ansøgninger, men opfordrer i stedet for til, at du løbende holder dig opdateret her eller følger os på de sociale medier.

Ansøgningen

Når du søger en stilling hos De Anbragtes Vilkår, er vi især interesserede i at vide, hvorfor du søger netop denne stilling, og hvorfor du vil arbejde hos os. Det vil vi gerne finde svar på i din ansøgning.

 

CV

Vi foretrækker, at dit CV beskriver hele dit karriereforløb, hvor vi kan se, hvilket år og måned du har påbegyndt og afsluttet dine ansættelser. Du må også gerne angive, hvis en ansættelse har været tidsbegrænset eller et vikariat.

Hvis du er nyuddannet, er det fint, hvis du nævner eventuelle studiejobs, frivilligt arbejde og andre aktiviteter, der har givet dig erfaringer, som du kan udnytte i jobbet.

Samtalen

Vi kontakter dig på mail eller telefon, hvis vi gerne vil se dig til en samtale. Inden samtalen må du gerne notere de spørgsmål, du vil have svar på under samtalen. Deltagere i samtalen vil typisk være

 

  • Bestyrelsesformanden eller næstformand - alternativt en repræsentant fra bestyrelsen

  • Sekretariatslederen

  • En repræsentant fra sekretariatet (en fagrelevant repræsentant fra sekretariatet)

  • En frivillig

 

De Anbragtes Vilkår er en arbejdsplads, der lægger vægt på en uformel omgangstone. Sådan vil vi også gerne have, at vores samtaler forløber. For det betyder, at vi kan lære dig bedre at kende, og at du får et helt billede af, hvordan det er at arbejde i De Anbragtes Vilkår.

 

Det kan variere om der afholdes én eller to samtaler. Det vil fremgå af det enkelte jobopslag.

 

Ansættelser og afslag

Vi giver alle ansøgere svar, når en stilling er besat. Vi oplever ofte, at have mange ansøgere, og i nogle tilfælde holder vi derfor samtalerne over en periode. Det kan betyde, at man skal vente lidt længere på et svar. Vi er meget opmærksomme på, at man som ansøger gerne vil have svar så hurtigt som muligt.

Vi ringer til alle ansøgere, der har været til samtale. Kommer du ikke til samtale, sender vi dig et afslag, som fortæller, hvad vi lægger vægt på i rekrutteringsprocessen. Vi har løbende fokus på, hvad vi kan forbedre, og vi hører derfor meget gerne dine bemærkninger til, hvordan du har oplevet rekrutteringsforløbet hos os.